רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

מקום לאופטימיות ( 2 )




אלמלא השבת היינו נגמרים ונשרפים, אבל לא בכדי - יש שבת. וכך אפשר להתעורר באמצע הלילה ולמצוא שננסי גריפית' הוציאה תקליט חדש לא מזמן - חדש עבורך.

היא שרה על זוג - שחורה ולבן  - שהרשויות בדרום ארצות הברית הערימו קשיים על דרכם להתחתן. באופן מוזר לזוג
קראו " אוהבים" loving .

הצבתי על הבלוג שלי קליפים של כמה שירים של ננסי. האחד על מאבקו של הזוג הנ"ל, שהוכרע לטובתם, כפי הנראה, בבתי המשפט; השני על מסע לאורכה ולרוחבה של אמריקה והשלישי - שירו המפורסם של פיט סיגר, בביצועה, "יש לי פטיש". מפאת חלק מהתמונות בקלים על מאבק הזוג הנ"ל, נמלכתי בדעתי ומחקתי את הקליפ הזה מהרשימה.

במהלך הכתיבה נזכרתי ברש"י על "'נעשה אדם בצלמנו' (ברא' ב כו) - אע"פ ...ויש מקום למינים לרדות, לא נמנע הכתוב מללמד דרך ארץ ומדת ענוה שיהא גדול נמלך ונוטל רשות מן הקטן" ובדיון שלם בזורנברג בספרה הראשון על פרשת בראשית.

אין אפשרות להמנע מכל מיני סטיות ופרושים לא נכונים בדרך,מזכירה לנו זורנברג בעקבות חז"ל. זהו מחיר הבריאה של עולמו של הקב"ה שהעניק לנו בחירה חפשית; עולמו שמתוכו יקומו צדיקים לצד אחרים. כמובא ברש"י על ברא' ו, ו " אע"פ שגלוי לפניו שסופן לחטוא ולאבדן לא נמנע מלבראן בשביל הצדיקים העתידים לעמוד מהם."

השירים הם יפהפיים ואפילו חשובים לטעמי. תראו בעצמכם.

בשיר על אמריקה, שאותו כן אפשר להביא, שרה ננסי : "שמעתי את מנהיגנו מדברים ואני מעדיפה לדבר עם האנשים שברחוב". וכן כי התקווה תשוב לשרור באמריקה.



ומה אצלנו ?

שבת שלום
ג'ף

מקום לאופטימיות

אלו דברים לשבת פרשת וישלח תשע"א