רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 18 בינואר 2018

אלו דברים לשבת פרשת בוא תשע"ח


משהו הטריד אותי לאחרונה ולא ידעתי מה זה.
אני חושב שזה קשור לדציבלים החזקים של השיח מסביב, ברדיו בטלויזיה בפייסבוק במיילים בכל אתר ואתר.
ואז קרה משהו שלא קרה לי מעולם.
קומיקאי, קומיקאי ממש טוב ומצחיק הכניס אותי לדיכאון עמוק. ההומור שלו היה כל כך קולע, ההיגדים המוגזמים שלו על הזבל שמסביבו ומסביבנו היו כל כך קולעים  שהבנתי שייתכן באמת שאיבדנו את זה, שהכל אבוד ושהמין האנושי עבר את נקודת האל חזור.
השל בשנות הששים של המאה הקודמת התריע על הסכנה הזאת. הוא אמר שיכול להיות שאנשים יסתובבו בעולם כהומו סאפיאנס אבל לא יהיה בהם סימנים של אנושיות. ( בספרו "מיהו אדם ? - לשווא תחפשו מהדורה בעברית של הספר החשוב הזה - הוא מדבר על כעשר "רגישויות" שמאפיינות את האנושיות שבאדם )



שבת שלום*
   ג'ף

* אני עסוק בהכנה של דבר תורה לפרשת השבוע הבא, בשלח, ולכן מכיוון שבפועל איני אוחז כלל בייאוש שאני מדבר עליו באל"ד הפעם  אלא אני אוחז ב"תלמוד תורה כנגד כולם" - הרשיתי לעצמי לפרסם הדברים כנ"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה