מדברי שלום רוזנברג, בחלק המוקדש לשמחת תורה, בפרק שנקרא "דרכה של תורה" בספרו "בעקבות הזמן היהודי":
" ניתן ללמוד תורה, ובכלל לעסוק במקורות היהדות, בצורות שונות. אך בכל הצורות מחייב אותנו עקרון בסיסי, עיקרון המנוגד לרוח זמננו, שאחד מיסודותיה הוא הבידור. אין ספק בעיני שהצורך הכפייתי בבידור הוא תוצאה של אובדן המשמעות בחיים, אובדן מטרות החיים ואובדן כל 'טעם' בעבודה וביצירה. תלמוד תורה אמור להחזיר משמעות זאת דווקא בהיותה ניסיון לבנות עולם מעבר לבידור, ואף מעבר להנאות הרגילות מהחיים. תלמוד תורה הוא ההפך ממה שנמצא בעיתונות זולה או במוספים סאטיריים. 'תלמוד תורה' פירושו לעסוק במקורות היהדות בכובד ראש, ברצינות, אף אם נוסיף קורטוב של הומור, תוך ניסיון להקשיב למעמקי הטקסט. ואת זאת לא תמיד מצאנו בין אלה שעוסקים במקרא."*
חג שמח
ג'ף
*שלום רוזנברג, "בעקבות הזמן היהודי, הפילוסופיה של לוח השנה", הוצאת משכל הוצאה לאור מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד, עמ' 129
" ניתן ללמוד תורה, ובכלל לעסוק במקורות היהדות, בצורות שונות. אך בכל הצורות מחייב אותנו עקרון בסיסי, עיקרון המנוגד לרוח זמננו, שאחד מיסודותיה הוא הבידור. אין ספק בעיני שהצורך הכפייתי בבידור הוא תוצאה של אובדן המשמעות בחיים, אובדן מטרות החיים ואובדן כל 'טעם' בעבודה וביצירה. תלמוד תורה אמור להחזיר משמעות זאת דווקא בהיותה ניסיון לבנות עולם מעבר לבידור, ואף מעבר להנאות הרגילות מהחיים. תלמוד תורה הוא ההפך ממה שנמצא בעיתונות זולה או במוספים סאטיריים. 'תלמוד תורה' פירושו לעסוק במקורות היהדות בכובד ראש, ברצינות, אף אם נוסיף קורטוב של הומור, תוך ניסיון להקשיב למעמקי הטקסט. ואת זאת לא תמיד מצאנו בין אלה שעוסקים במקרא."*
חג שמח
ג'ף
*שלום רוזנברג, "בעקבות הזמן היהודי, הפילוסופיה של לוח השנה", הוצאת משכל הוצאה לאור מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד, עמ' 129
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה