רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 16 בדצמבר 2009

אלו דברים לשבת פרשת מקץ תש"ע

לפרשה שעוסקת בחלומות ולטור שאחד ממוקדיו הוא יצירתו של דילן, האזכור של "חלומו של בוב דילן", מתבקש מאליו.
להלן מילות השיר בעברית כפי שהן מופיעות באתר רשימת תרגומי דילן*. אשמח לתת את הקרדיט המגיע למתרגם, אם מי מכם מכיר במי מדובר, שכן לא מצאתי אזכור לשמו באתר.

החלום של בוב דילן

כאשר נסעתי למערב ברכבת
תפסתי תנומה כאשר לנוח החלטתי לשבת.
חלמתי חלום שעשה אותי עצוב
הוא היה עלי ועל החברים הראשונים שלי שהלכו ללא שוב.

הבטתי על החדר בעיניים לחות
שם ביליתי ערבים רבים עם חברי בשיחות.
ישבנו שם בחדר כאשר בחוץ התחוללו סופות ומהומות
שרנו וצחקנו עד שעות הבוקר המוקדמות.

ליד אח העצים של הזקנה ישבנו מאושרים
דברינו נאמרו, שירינו היו מושרים.
דבר לא הדאיג אותנו, היינו מבסוטים ומרוצים
על דברים שקרו בעולם בחוץ היינו מתלוצצים.

עם לבבות מכושפים בימים חמים ובקרים גם כן
לא חשבנו שאי פעם נזדקן.
חשבנו שכך בכייף נשב ונשמר לנצח את הקשר המיוחד
אבל האמת שהסיכויים לכך היו מיליון לאחד.

כמו שכל כך קל להבדיל בין לבן לשחור
כך היה לנו קל להבדיל בין מה שמתקדם ומה שנסוג לאחור.
לא היו לנו הרבה אפשרויות ולא הרבינו את ראשינו לגרד
במחשבה שהדרך היחידה בה הלכנו אי פעם תתפצל ונפרד.

מאז באו הרבה שנים והן גם עברו
הרבה אנשים זכו וגם הפסידו בדברים עליהם הימרו.
וכל חברי נפוצו לכל ארבעת הרוחות
אף אחד מהם לא פגשתי מאז אותן השעות הברוכות.

אני מתפלל, אני מתפלל , אני מתפלל לשווא
שפשוט נוכל לשבת יחד באותו חדר עכשיו.
אשים מיד עשרת אלפים דולר בכובע בלי כל בעיות
אתן אותם בשמחה אם חיינו יוכלו לשוב כמו אז להיות.

*
http://www.angelfire.com/blues/hebrewdylan/dylanwithindex.htm


הסתבר לי, בהכנת אלו דברים , ש"חלומות" בכלל, הוא מוטיב המופיע בלא מעט שירים של בוב. יתר על כן, אין "חלומו של בוב דילן" השיר היחיד שלו שבו מופיעה המילה "חלום" או "חלומות" בכותרת. מפאת המתכונת הפעם של אלו דברים ו"מצוקות אחרות" ש"הזמן גרמן" לא נרחיב בכך כאן. הקליפ היחיד שמצאתי ביו טוב בו ביצוע אמנותי של השיר הוא של ג'ודי קולינס ששרה קטעים נבחרים מהשיר.

הנה הוא לפניכם





שבת שלום
ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה