רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שני, 2 במאי 2011

אלו דברים לשבת פרשת אמור


נדמה לי שמרביתנו לא ממש מעוניינים בבניה של חברה מתוקנת; על כל פנים לא באותה מידה שאנחנו מעונינים לדאוג לרווחת משפחתנו, לסיפוק מאווינו האישיים וכדומה.
השבוע הלך לעולמו חברי הטוב, משה דרור ז"ל, מירוחם.
כשהיה מתמזל מזלי והייתי רואה אותו באוטובוס, בדרך חזרה מבאר שבע, הוא מעבודתו במכון להשתלמות מורים בבית יציב ואני מהעיריה, הוא תמיד היה מקדם את פניי בחיוך גדול, ומבטא שנשארו בו ניחוחות של מבטא אמריקאי : ?  How ya doing Boobie היה מקבל את פני.  ?Whats new with the iria הוא היה שואל אותי, אבל בדרך כלל לא היינו מסתפקים בנעשה בבירת הנגב והיינו מפליגים למחוזות הכאן , העכשיו והעתיד, בייחוד אופני הקיום היהודי בעתיד, תחום שעניין אותו במיוחד וזכה לתשומת לב מיוחדת שלו, לרבות מיומניות טכניות בעולם הסיבר ספייס שרזיהן עודן ממני והלאה. כפי שציין הרב המקומי  בבית הקברות על אף דאגותו ועיסוקיו הרבים בתחום החברתי, לרגע לא זנח משה את משפחתו והרעיף על כל אחד ואחד שפע אהבה ותשומת לב. על מקצת מפועלו של משה ראו בלינק הבא :
http://www.wnrf.org/cms/moshedror.shtml
בכל מאודו ובהרבה אהבה וצניעות  עסק משה דרור בתיקון עולם. למרות עזיבתו הפתאומית, אתם יודעים, חום ואהבה אנושיים אינם נמוגים; הם ממשיכים להאיר דרך באמצעות בני המשפחה והסיפורים שעוד יסופרו אודות האיש עם הלב הגדול הזה. יהי זכרו ברוך.
השבוע יצא לי להמתין בטרמפיאדה, יותר זמן מן הרגיל, ועוד, כשמחכים לי בבית לאיזו משימה. ידעתי, או אמרתי לעצמי , בטח יש סיבה... במיוחד אחר שנתוודעתי לאמירה מפי הרבי מקוצק שאיתה, בהמשך, נסיים. עמדתי ועיינתי בפרשת השבוע במהדורת כיס של ספר ויקרא, וראיתי שהפרשה עוסקת, בין השאר במועדים, במקראי קודש אשר תקראו אותם במועדם.
וחשבתי, בעמדי על אספלט השחור, מול המכוניות העוברות והשמש השוקעת לאיטה, על המחזוריות של החגים. לצד השבת, "הארמון בזמן" בלשונו של א. י. השל, המועדים, גם הם, הם תחנות בזמן.  רש"י על פסוק ג פרק כג דיבור המתחיל "ששת ימים" מנהיר את הקשר בין השבת למועדים :

מה ענין שבת אצל מועדות ? ללמדך שכל המחלל  את המועדות מעלין עליו כאילו חילל את השבתות , וכל המקיים את המועדות מעלין עליו כאילו קיים את השבתות.
והרב בבית העלמין  (הרב יוסף מלול מירוחם) דיבר על הציור מלא גוונים, שכל גוון מונח בדיוק במקומו ויוצר את הציור המושלם, כזהו האדם שזוכה לכך בחייו, לשלמות; וכזהו בפסיפס של לוח הזמן היהודי, המורכב משבתות וחגים, וימי ציון של אירועים כאלו ואחרים.

ולסיום -  אמר הרבי מקוצק:


אם אדם תוחב מקל לערימה של חול, ואחר-כך מוציא את המקל, ואינו מאמין שכל גרגיר וגרגיר של החול נופל בחזרה למקום המוכן לו מן השמיים - יש לחשוש שהוא אפיקורס

                                                                         שבת שלום
                                                                               ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה