רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 9 במאי 2012

אלו דברים לשבת פרשת בהר תשע"ב


"לא נפציץ, לא נפציץ לא נפציץ". טראח. הפצצנו.
"בתחבולות תעשה לך מלחמה." (משלי , כד, ו)
כלל קיום בל יגונה.
השאלה היא האם בזירה האזרחית, הפוליטית - במדינת ישראל -  חלים אותם הכללים ?
ואם כן, אם מדובר על מלחמת קיום, נשאלת השאלה - קיומו של מי נתון בסכנה ? של הפולטיקאי ? של המפלגה ?
של המדינה ?
בניגוד לחלק מהפובליציסטים , אינני חושב שניתן לשפוט את המהלך של שאול מופז באופן חד משמעי.(לתנא דמסייע לעמדה זו ראו מאמר של דר' משה מאיר בידיעות אחרונות  מ10/5/12 שמופיע גם ב --http://heb.hartman.org.il/Fck_Uploads/file/moshe_may2012.pdf ) הבחירות שהחליטו עליהן היו מיותרות, ולא היו מביאות איתן פתרונות לבעיות היסוד ולמצער שינוי הכיוון הנדרש במערכת הפוליטית. מצד שני קשה להתעלם מהפגיעה הממשית שהזיגזגים של מופז גרמו, לא רק לו אלא לתדמית של הפוליטיקה הישראלית כולה ואף מחוצה לה. נכון שתדמית זו ממילא היתה נמוכה אך, כפי שאמר כבר מו"ר דילן - כשאתה חושב שאי אפשר לרדת יותר , מסתבר שתמיד אפשר לרדת, עוד.
ומכאן אני מבקש לעבור ל"נקודה היהודית." על קיר דירת הקומונה שבה גרתי בדימונה במשך שנה של שנת שירות, אחרי התיכון ולפני הצבא - היתה נקודה עגולה בצבע שחור על הקיר ליד הכניסה לדירה. מחלונות אותה הדירה יכולנו להשקיף מעבר למגרש הגדול והריק שבסמוך על מפעל כיתן המקומי.  ליד הנקודה השחורה רשם אחד הקיבוצניקים שגר בדירה שנה קודם לכן את המילים : "הנקודה היהודית". אז עורר בי הסימון הזה תרעומת מהולה בהומור. האין זה מפליא שלא הרבה השתנה במהלך השנים, ביחסי לאותה "נקודה היהודית"?  אז חשבתי שלא מדובר בנקודה על הקיר אלא בקיר כולו, בכל הקירות , בבית כולו. גם היום אני רואה את הדברים כך. אלא מאי ? למרות דבריו האמיתיים של פול סימון ש"ככל שאנו משתנים אנו נשארים אותו הדבר" (after changes upon changes we are more or less the same)
יש להודות בכך שהעולם מסביבנו משתנה. משתנה מאד.
אך לסבר את האוזן אציין כי הנשיא אובמה הכריז הערב על תמיכתו בנישואין חד מיניים, ותוכניתו של Dr Phil  שראיתי אחר הצהריים, הוקדשה ל"אופנות מיניות חדשות של בני נוער בארצות הברית." לצערי עלי להניח שאותן אופנות תגענה מתי שהוא גם לארץ , או אולי הן כבר כאן. בכל מקרה אלו רק חלק מהשינויים הגדולים שעוברים על העולם; עולם שבו ערכה של המילה המדוברת שווה כקליפת השום, ואולי פחות. ראו מאמרו של הרב יובל שרלו ב
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-4226410,00.html
ובכל זאת, מאז ימי אברהם אבינו ועד היום, העמידה של יהודים על אמונתם תוך הליכה  נגד הזרם לא השתנתה. אני מעריך שעל אף מגמות ההתבוללות החזקות הקיימות בתוך מדינת ישראל, עמידה זו גם לא תשתנה, בעתיד.
על העולם האלילי ה"חדש- ישן" ראו במאמרו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ "אין מחילה בעולם האלילים", בספר "חיי שנה", (הוצאת המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים  ידיעות אחרונות ספרי חמד) , בעמ' 56.
רציתי להציב כאן, לסיום, ביצוע של דילן של שירו "עולם שהתקלקל" World Gone Wrong. עקב סיבות של זכויות יוצרים מרבית העבודה של דילן אינה נגישה בארץ ביו טוב. מצאתי, אבל, את הקליפ הבא שבו לדרמן מציג את האלבום בשם הזה World Gone Wrong ודילן מבצע שיר אחר מתוך אוצרו ( תפילה בעצם).
                                                 שבת שלום
                                                     ג'ף




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה