רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 11 באפריל 2013

אלו דברים לשבת פרשת תזריע-מצורע תשע"ג



אין שחרור מרגש יותר, משחרר יותר, מן השחרור מטעות בחשיבה.
לא חיפשתי, לא חיפשתי במודע את השחרור הזה, בין היתר, כפי הנראה, כי לא הייתי מודע לטעות הספציפית שאני מכוון אליה כאן, הטעות שבחשיבה.
אבל בין רגע, כשהבנתי שטעיתי, הרגשתי שאני עף בשמיים.
השל חזר והתריע בפנינו על הסכנות שבחשיבה לקויה, ועל החשיבות שבחשיבה טובה.
כך למשל בפסקה השניה שבמאמר "דת בחברה חופשית" (טרם פורסם - למיטב ידיעתי בעברית) אומר השל:
"אין תחליף לאמונה, אין אלטרנטיבה להתגלות  ואין חלופה למחויבות. זאת עלינו לזכור על מנת למנוע מעצמנו בלבול. ובלבול איננו מחלה נדירה..." (התרגום וכן הדגשים שלי - ג'ף)
לא הייתי עולה על הטעות הספציפית שאני מכוון אליה כאן אלמלא חברים, והשיג ושיח איתם על עניינים שנוגעים ישירות ובעקיפין לנושא, ואני רוצה לכן להודות להם על כך.
באחת משיחותיו בפני קהל סטודנטים הזכיר לעצמו שיימוס היני, המשורר האירי,"ללכת באויר, בניגוד למיטב שיפוטו" * בעקבות שורה מתוך אחד משיריו שנקרא "החצץ הולך" "the gravel walks "
עצה לא כל כך פשוטה לתרגם למעשים או ליישם.
אבל רעיון נחמד לשעשוע קל בשעת ערב, לא כן ?


שבת שלום

ג'ף

* walk on air against your better judgement


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה