רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום ראשון, 16 במרץ 2014

The times they are a changin ? (המשך להמשך)


The times they are a changin ?


הזמנים משתנים כל הזמן, אך רק כעבור דורות רבים, ניכרים השינויים המשמעותיים. הבוקר שמעתי ברדיו מישהו שדיבר על ההבדל בין מזג האויר לבין האקלים. מסתבר, שההבחנה, בין מזג האוויר לבין האקלים דומה להבחנה בין שינויי העתים התדירים וה"לא משמעותיים" ב"מבט ארוך" (in the long run ) לבין השינויים המשמעותיים.
חשבתי על כל זה בהקשר למאמרים שהופיעו במוסף השבת של "מקור ראשון" לשבת פרשת ויקרא. "גודש של חומר טוב" היה שם - זה נשמע נורא אני יודע, אבל ניתן היתר לכתוב דברים מסוג זה במוצ"ש של פורים, כך על על פנים הבנתי מהtweets שראיתי לפני כמה דקות.
ובכן לעניינו, הרב דר' מ. אברהם, יצא לאחרונה בביקורת נוקבת נגד הממסד הדתי. שאלתי חבר הערב  - כהקדמה לשאלה אחרת:  "האם הוא צלול ?" והתשובה היתה "מעולם לא הייתי". על אותו משקל אפשר וכנראה צריך לומר שמ. אברהם גם הוא מעולם לא היה ממסד דתי, והביקורת שלו על הממסד איננה, על כן, דבר חדש. יחד עם זאת, ניכרת בו,  לענ"ד , יותר מבעבד, הנכונות  לשאת דגל של "הצורך בשינוי" כנגד  הממסד.
כיוון שהרב מיכי הוא חד כתער ו"נשיכתו נשיכת שועל", צריך לדייק במה שהוא שהוא אומר, ככל שמתייחסים לדברים, וביתר שאת לנסות לרדת לסוף דעתו. ואחרי הכל, גם זה לא יעזור....
בכל מקרה...
(המשך יבוא)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה