רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 28 ביולי 2016

אלו דברים לשבת פרשת מטות תשע"ו


בדומה לננסי גריפית', גם אני " ילד של שנות הששים".
כילד ישבתי מול הטלוויזיה, בעיקר בסופי השבוע, וגמעתי תכניות, הרבה תכניות על קאובויים ואינדיאנים. הרשימה אותי במיוחד הדמות של הכומר המטיף, כומר מטיף שהיה גם לא מעט שיכור. !! Repent you sinners Repent. היה קורא בקול רם לפני שהיה מתעלף ממנת יתר של וויסקי.
אני כותב את הדברים בהומור, אני מקווה שזה ברור. אבל היום שום דבר אינו ברור.
אין זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שכך הם פני הדברים. ייתכן ותמיד זה כך, לך תדע.
בכל אופן, דור דור ודורשיו. עלינו להתמודד עם העוולות והאבסורדים של הדור שלנו.
אני מביא כאן, לעיונכם ,תרגום שלי לדברים של הרב שי הלד, שפורסמו אתמול בדף הפייסבוק שלו :

" אני ממשיך להשתומם לנוכח מספר האנשים שממשיכם לנהור אחרי אדם, אשר על פי כל קנה מידה סביר, הינו בלתי כשיר באופן ייחודי, לכהן בכל משרה ציבורית, קל וחומר בן בנו של קל וחומר, במשרה הרמה ביותר בתבל. זה הורס אותי.
כל דבר שעלינו לדעת בקשר לדונאלד טראמפ אנו כבר יודעים. זהו אדם אשר הביע דעות גזעניות כלפי כמעט כל קבוצה בחברה האמריקאית, למעט בני אדם לבנים; אדם אשר מנגנן באופן ציני על חרדותיהם וחששותיהם של אנשים; אדם אשר לועג לנכים כבריון השכונתי בן ה12; אדם שמתגאה בכך שיורה לצבא האמריקאי לבצע פשעי מלחמה רבתיים; אדם אשר הוכיח חזור והוכח  שהוא בור ועם הארץ בכל תחום של מדיניות חוץ ומדיניות פנים ; אדם שאין לו  כל עניין בללמוד; אדם שבז לחופש הביטוי; אדם אשר התיר  ומחפה על שנאה גזענית לבנה ואדם אשר הקרירה העסקית שלו הוא שילוב עצוב של מרמה והאדרה- עצמית על גבול הפארודי.
להגן על טראמפ, נוכח כל האמור לעיל, פירושו לחטוא בסוג של עיוורון מוסרי ופוליטי שהינו כמעט בלתי נתפס. דבר אחד צריך להיות עד כה ברור: ככל הנראה לא ניתן להזיז את תומכי טראמפ מעמדתם. מה עוד כבר יוכל להתגלות שישנה את דעתם ?
המשימה כעת, כך נראה , היא שונה. אנשי מצפון, דמוקרטים ורפובליקאים כאחד, צריכים להתחייב לפעול על מנת להביא האנשים לקלפיות..."
נסיים עם קטע מדברים של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ על פרשת השבוע ( מתוך ספרו "חיי עולם"* ), דברים שאינם בלתי קשורים לשאלות שהעלנו לעיל:
""כשהתורה אומרת ש 'ככל היוצא מפיו יעשה', היא אומרת משהו גדול מאוד על מהותו של האדם. מעין מה שאומרים בגמרא (סנהדרין סה,ב), שאם הצדיקים היו רוצים, הם היו בוראים עולם. מסתבר שאפילו מי שאיננו צדיק, ושאינו יכול לברוא עולם, יכול לברוא מציאות במאמרו. יש בנו משהו, שיכול לקשור מהויות מתוך המציאות וליצור מהן מציאות אחרת. כשאני מוציא מנושא הנדרים את הפן ההלכתי, הרי שהוא עומד על שאלה מאוד בסיסית - מהו האדם ? בפרשת נדרים מדובר על האדם כבעל כוח לבנות ולהרוס. האדם יכול, בכוח הדיבור בלבד - לבנות עולם ולהחריב עולם, לבנות מציאות ולהרוס מציאות."

שבת שלום
   ג'ף

*הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, חיי עולם, הוצאת ספרי מגיד, הוצאת קורן ירושלים בשיתוך המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים, עמ' 373 -374



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה