רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 25 במאי 2017

אלו דברים לשבת פרשת במדבר תשע"ז

על סף המדבר
בפתחו של ספר במדבר
אחרי שבוע עמוס
בעידן גדוש אירועים
אירועים עמוסים וגדושים
בגסות רוח הבוקעת
ברמקולים המוצבים
בכל אתר אתר
תחת כל עץ רענן

על סף המדבר
בפתחו של ספר במדבר
רשות הדיבור
נתונה למשורר
למילים במדבר
המדבר שאינו חב
בכבודם של שועי עולם
אילי הון או תקשורת
פוליטיקאים סוג ד'

על סף המדבר
בפתחו של ספר במדבר
רשות הדיבור
נתונה ליהודה עמיחי
שכתב ואמר

"אני לא הייתי אחד מששת המיליונים
שמתו בשואה ולא הייתי אפילו בין הניצולים
ולא הייתי אחד מן הששים ריבוא שיצאו ממצרים
אבל הגעתי לארץ המובטחת מן הים,
אני לא הייתי בין כל אלה אבל האש והעשן

נשארו בי, ועמודי אש ועמודי עשן מראים לי
את הדרך בלילה וביום, ונשאר בי החיפוש המטורף
אחר יציאות החירום ואחר המקומות הרכים,
אחר ערוות הארץ להימלט לתוך החולשה
ולתוך התקווה ונשארה בי תאוות החיפוש
אחר מים חיים בדיבור שקט אל הסלע ובמכות טרוף."*

חודש טוב ושבת שלום
      ג'ף

י. עמיחי, "פתוח סגור פתוח" ,הוצאת שוקן (ירושלים ותל-אביב 1998 ) עמ' 126

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה