רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שני, 14 בדצמבר 2020

אלו דברים ליום שלישי בשבוע של שבת פרשת מקץ תשפ"א

 לחבריי ולחברותיי עורכי הדין באשר הם, ולא רק להם, רציתי להביא כאן את הסיפור של קפקא "הפרקליט החדש". לכל הפחות להפנות אליו.  לפני כן, לצרכי פרספקטיבה ואולי כעין הקדמה אביא קטע קצר אחר של קפקא מתוך אחרית הדבר שכתבה אילנה המרמן לקובץ סיפורי קפקא שתרגמה, "רופא כפרי":

"לפני כמה ימים, כשפקחתי את עיני לאחר שנת צהריים קצרה, ועדיין לא הייתי בטוח לגמרי שאני חי, שמעתי את אמי שואלת מהמרפסת בנעימה רגילה: 'מה את עושה?' מלמטה ענתה לה אישה: 'אני אוכלת ארוחת ארבע בגינה.' ואני השתוממתי על יכולתם של בני אדם לחיות את חייהם בהחלטיות כזאת."*

וכך מתחיל הסיפור:

"יש לנו פרקליט חדש, ד"ר בּוּצֵפַאלוּס. כמעט שום דבר במראהו אינו מזכיר את הימים שעדיין היה סוס המלחמה של אלכסנדר מוקדון, אף כי מי שידועות לו העובדות ישגיח בדבר אחד או שניים. ובכל זאת ראיתי לא מכבר על מדרגות בית־המשפט, שאפילו שַמָּש בית־דין נבער מדעת מביט על הפרקליט בהשתאות במבט מקצועי של צופה קבוע במירוצי סוסים, בשעה שעלה ממדרגה למדרגה והוא מרים גבוה את שוקיו וצעדיו מצטלצלים על השיש."^


* וראו עוד על הקטע הזה, באחרית הדבר לקובץ סיפורי קפקא "רופא כפרי" בתרגום אילנה המרמן, הוצאת ספרים עם עובד בע"מ, עמ' 347

^ שם בעמ' 207

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה