רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 18 באוקטובר 2011

אלו דברים לשמחת תורה ולשבת פ' בראשית תשע"ב



אני מודה למחנכת של גלעד שליט, על שהפנתה אותי, (יחד עם שאר הצופים בשידורים ביום ג' לכבוד שובו של גלעד) לדברים הבאים שכתב פאבלו קאסלס באוטוביוגרפיה שלו, (שמחות ויגונות Joys and Sorrows )

"לפעמים אני מביט סביבי בתחושה שהיא כל כולה עוגמת נפש. אני רואה בבלבול הפוקד את העולם היום, חוסר כבוד לערכי היסוד של החיים. יופי מקיף אותנו, אך מה רבים העיוורים לכך ! מביטים הם בפלאי כדור הארץ הזה - ונראה כי אינם רואים ולא כלום. אנשים זזים בתזיזית , בלי לחשוב לרגע לאן מועדות פניהם. מבקשים הם ריגושים למען הריגוש בלבד, כאילו היו אבודים ומיואשים. אין הם נהנים לא מהטבע,לא מהשקט, ולא מהדברים הפשוטים בחיים.
חיים אנו בכל שניה ברגע חדש ומיוחד ביקום, רגע שמעולם לא היה קודם ולא ישוב לעולם. ומה אנו מלמדים את ילדנו בבתי הספר ? אנחנו מלמדים אותם ששתיים ועוד שתיים הם ארבע ושפריז היא בירת צרפת. מתי נלמד אותם מה הם ? עלינו לומר לכל אחד מהם : היודע אתה מה אתה ? היודעת את מה את ? הינך פלא. הינך יחיד ומיוחד. אין בעולם כולו עוד ילד שדומה בדיוק אליך. במיליוני השנים שעברו עד כה, עוד לא היה ילד כמוך. הסתכל גם בגופך - איזה פלא ! רגליך, ידיך, אצבעותיך הערמומיות, אופן התנועה שלך ! אתה עשוי להיות לשייקספייר, למיכלאנג'לו, לבטהובן. הינך מסוגל להכל. כן הינך פלא. וכשתגדל, האם אז, התוכל לפגוע באחר, שהינו כמוך, פלא ? עליך לעמול, על כולנו לעמול כדי שהעולם הזה יהיה ראוי לילדיו."

הדברים ראויים לציין בהם  גם את שובו של  גלעד שליט וגם את הפתיחה מחדש של מחזור הקריאות בתורה,  בפרשת בראשית.

                                                   חג שמח ושבת שלום
                                                              ג'ף
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה