רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 1 באוגוסט 2013

אלו דברים לשבת פרשת ראה תשע"ג



אמר הקוצקר:

"אפשר להתעורר ולחזור בתשובה,
גם למשמע מנגינת 'כל נדרי' בכינור".

אמר צ'סלוב מילוש:

"ספרים רבים על שירה נכתבו, ובארצות מסוימות במערב, לכל הפחות, יש להם יותר קוראים מאשר לשירה עצמה. אין זה סימן טוב, על אף שניתן להסביר זאת על ידי שנינותם של המחברים ועל ידי להטם להטמיע בכתיבתם דיסיפלינות מדעיות שזוכות היום להערכה כללית. משורר המבקש להתחרות  בהררי בקיאות אלה היה צריך להעמיד פנים כי הינו בעל יותר הכרה עצמית ממה שמותר שתהיה למשוררים."

אומר בוב דילן :

"או רחובותיה של רומא מלאים בזבל
עקבות עתיקות נמצאות בכל מקום
תוכל כמעט לשער שהינך רואה כפול
בלילה קר וחשוך על המדרגות הספרדיות
...היא הבטיחה לי שתהיה שם בדיוק לצידי
כשאצייר את יצירת המופת שלי"

אמר אברהם יהושע השל:

"אני אופטימיסט בניגוד למיטב הכרתי"

בתחילת השבוע הייתי בטקס סיום של מחזור בני,אלחנן,  במכינת בית ישראל. חשבתי לעצמי שאילו השל היה מכיר את הנעשה בבית ישראל, מוסד בניהולו של אחד מקרובי משפחתו, הושע בן -שלום - היה אומר כי הוא אופטימיסט על פי מיטב הכרתו.

אומר הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ:

"לא לחינם הביטוי ' עם הארץ ' (בראשית כג, יב-יג ועוד) הנזכר במקרא במשמעות סתמית למדי, הפך עם הדורות לכינוי של גנאי; כל כמה שישראל נקשרים לארץ ישראל , עדיין אין הם 'עם הארץ' אלא 'עם השמים'."*

אומר הרב דר' דניאל אפשטיין :

"אני עוסק בחיבורים, כמו אינסטלטור עושה חיבורים בין דברים..."^

אומר הח"מ :

גם אני , כפי הנראה עוסק בחיבורים, הגם שלא תמיד ברור הקשר בין הדברים. מזל שאין אני אינסטלטור.

הבוקר בדרכי לעבודה בטרמפ התוודעתי ליוצרים וליצירה מוסיקלית שלא הכרתי עד כה. זה תפש  אותי ... כמו הכינור של הקוצקר המשמיע  מנגינת כל נדרי





שבת שלום
    ג'ף



* הרב עדין בחיי עולם על פרשת ראה, הוצאת מגיד - שפע, עמ' 313
^ ראו אלו דברים לשבת פרשת חוקת תשע"ג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה