רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

אלו דברים לשבת פרשת וישב תשע"ו


גדלתי על סרטים מצוירים. זאת האמת .
יש אומרים שצריך להודות  - לפעמים בפומבי - באמת. יש אומרים שלא.
תיקו.
על כל פנים זו היתה פתיחה לפתיחה.
בקשתי לפתוח אלו דברים ב
eureka.
זו אחת מהססמאות שנטבעו בי מהצפייה בסרטונים
היא מופיעה על המסך כשלדמות בסרטים
מתגלה גילוי - תובנה כלשהי -
בהקשר למציאותו המדומיינת ממילא.
על כל פנים, אני יושב בלילה
ורושם את ה"ציטוט היומי" של השל  - שלאחרונה
הצטרף אליו גם הרב שג"ר  - ופתאום אני מבין שפסקה מסויימת -
מתוך כתבי הרב שג"ר  - יש בה תגובה הולמת
לסרטון אחר; הסרטון המחליא שפורסם על ידי "באמונה" חברה לבנין.
ואני מבין שאני צריך לעבור מהבלוג "לה' הארץ" לבלוג "אלו דברים"
ולהביא כאן את הדברים. ( יש אפילו קשר לפרשת השבוע - ראו דברי רש"י
על שאיפתו של יעקב אבינו לישב בשלווה...)
אומר הרב שג"ר בשיעור  על תורה יד לליקוטי מוהר"ן לרבי נחמן מברסלב "העלאת היראה"
ב"שיעורים על ליקוטי מוהר"ן (חלק א) הוצאת מכון כתבי הרב שג"ר" בעמ' 164:
"השאיפה האנושית להגיע לביטחון לגבי החיים היא שגויה; יש צד של אי-ודאות בחיים שעלינו לדעת לקבל אותו. המחשבה של האדם הדתי שאם הוא יהיה בסדר, יקיים תורה ומצוות, אזי הוא מבוטח - איננה נכונה. עצם השאיפה לוודאות היא כבר פסולה; היא נובעת מתוך הרצון של האדם לשלוט בחייו ובעצמו, וזו אינה עמדה של אמונה. לכן מה שנכון הוא לשאול רק על הקונקרטיות של חיי - כאן ועכשיו. לא מה צופן לי העתיד, אלא האם יש ערך במה שאני עושה היום. על האדם לשאול - האם ישנו בחייו דבר שגם אם הוא לא יציל אותו מהמוות, הוא עדיין רוצה להמשיך ולאחוז בו."
עוד כמה מילים לסיום.
ידעתי שהשיר של דילן tommorow is a long time צריך להופיע כאן בסיום אלו דברים. חיפשתי גרסה ביו טוב ביודעי שקרוב לוודאי לא אמצא את הגרסה שאני אוהב בביצוע בוב דילן בעצמו. אכן לא מצאתי. ( מטעמי זכויות יוצרים לא ניתן לצפות בארץ ברשת ברבים מביצועי דילן עצמו). אבל מצאתי את הקליפ להלן. לא הכרתי עד כה את הביצוע הזה ועקב ריבוי הקאברים הגרועים לשירי דילן שנמצאים שם בחוץ כמעט ונמנעתי מלצפות בו. ללמדנו שלעולם צריך לשמור על ראש פתוח ולהיות נכון להפתעות חיוביות...




שבת שלום
    ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה