רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 18 באפריל 2018

אלו דברים לעצמאות תשע"ח

הרב שג"ר:

"יום העצמאות, כך אני חש, מאיר לנו הארה מגאולת העתיד לבוא. אולם תחושה חזקה זו עומדת בניגוד לספקות שיש לי על החיבור הרווח בין הקמת המדינה לגאולה המיוחלת. לאורם של ספקות אלה אני שואל את עצמי לא פעם, מהו יום העצמאות מבחינתי - האם אני מאמין שאזכה לגאולה ? האם אצא מן העולם כמי שנגאל ? האם אני מאמין שיחול בחיי שינוי מהותי ? בוודאי, יש רגעים יפים וגדולים בחיים, אך אני שואל על שינוי החיים עצמם, על יציאה מהמצרים וממועקת החיים אל המרחב הגדול - 'מִן-הַמֵּצַר, קָרָאתִי יָּ-הּ עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָ-הּ' (תהילים קי"ח, ה) . אני נזכר בהוריי שכל ימיהם ציפו לגאולה, ואין ספק שגם זכו בה בצד מסוים בחייהם: אמי ז"ל לא יכלה בשנות נעוריה לדמיין שמנוחתה תהיה בהר הזיתים, המשקיף על מקום בית מקדשנו; אין לי ספק שבחלומותיה הפרועים ביותר לא חלמה על כך, וששמחת הזכייה בחיים בציון ליוותה אותה כשם שליוותה את אבי ז"ל - אך האם הם נגאלו ? אין לי ספק, לא. הם יצאו מן העולם כשהדיבור שלהם, שהוא עיקר האדם, עדיין בגלות. הם לא זכו לדיבור אמתי וליציאה מן המצרים.
הרהורים אלו נוגעים בגאולה הפרטית של הנשמה, אולם יום העצמאות, לפחות לפי התפיסות הרווחות במחננו, כרוך דווקא בגאולה הכללית שעיקרה הקמת המדינה. ועתה אבקש לתהות - האם המדינה יכולה להיות חלק מן הגאולה ? ומהי משמעות הגדרתה כ'אתחלתה דגאולה'? התשובה על שאלות אלו עשויה לסייע לנו לבדוק מהי משמעותו של יום העצמאות לגבינו."*

חג עצמאות שמח !
      ג'ף


* ראו כמובן את המשך המאמר שכותרתו : "מלכות שלעתיד לבוא" ב-קובץ של הרב שג"ר , "ביום ההוא - דרשות ומאמרים למועדי אייר", הוצאת מכון כתבי הרב שג"ר, עמ' 128



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה