רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 22 באוגוסט 2018

אלו דברים לשבת פרשת כי תצא תשע"ח

על פי סדר הדברים ועל פי כוונתי המקורית הייתם אמורים לקרוא כאן את דברי הרב שג"ר בעקבות רבי נחמן על מעלות "ההמתנה".
מכמה סיבות החלטתי להמתין עם זה ולהביא את הדברים בהמשך מתי שהוא.
הפעם, אני מרגיש צורך לומר את הדברים הבאים:
מהו שיגעון ?
כיצד מתמודדים עם שיגעון ?
עם מה שדילן קורא לו - world gone wrong ?



ולכן אנחנו מפנים פה לסיפור של רבי נחמן על התבואה המשוגעת

"פעם אחת אמר המלך לחברו האהוב, המשנה למלך: "כיוון שאני חוזה בכוכבים, אני רואה שכל התבואה הגדלה בשנה זו, מי שיאכל ממנה יהיה משוגע. אם כן, תן לנו עצה מה לעשות."
אמר המשנה למלך כי ראוי שיכינו בשבילם תבואה בנפרד, כדי שלא יצטרכו לאכול מן התבואה החדשה.
ענה לו המלך: "אם נעשה כעצתך, ורק אנחנו לבד לא נהיה משוגעים וכל השאר יהיו משוגעים, הרי שיקרה ההפך – שאנחנו נהיה המשוגעים.
על כן, נצטרך גם אנחנו לאכול מן התבואה. אבל כך נעשה – נסמן סימן על מצחנו, שנדע שאנחנו משוגעים. ואם אני אסתכל על מצחך, ואם אתה תסתכל על מצחי – נדע מן הסימן שאנחנו משוגעים."

וראו עוד באתר זושא משם לקחנו את הטקסת הנ"ל

http://www.zusha.org.il/

http://www.zusha.org.il/story/%D7%94%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%92%D7%A2%D7%AA/

כעת, לגבי סיפורים.
יש את הסיפור ויש את הפרשנות על הסיפור.
כשם שיש שיר ויש פרשנות על השיר.

הצעתי לגבי סיפורים כמו גם לגבי שירים היא
לתת להם לדבר בעצמם תחילה - ולהניח בשלב ראשון, לפחות
לפרשנות

שבת שלום
    ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה