רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 2 במאי 2019

אלו דברים לשבת פרשת קדושים תשע"ט

דברים קצרים מהרגיל ושתי הפניות.

אני מפנה למאמרו של אברהם יהושע השל "נשאת ונתת באמונה ?" שהתפרסם בקובץ "אלוהים מאמין באדם", הוצאת כנרת , זמורה־ביתן, דביר - מוציאים לאור בע"מ, בעמ' 90.

מובאה משם:

אין האמונה מפלט, מחבוא, מקום להסתתר בו, אלא מחתרת, חתירה מתחת למושגים, שלכאורה הם נוחים, רצויים וערבים. 

(שם עמ' 93)

אני מפנה לדברי הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ יבדל"א  על הפרשה, בספרו "חיי עולם" בהוצאת ספרי מגיד, הוצאת קורן ובשיתוף  המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים, עמ' 255

מובאה משם:

"איך אדם, שסך הכל נמנע  מלעשות כמה עבירות - נהיה קדוש ? נניח שאני עושה את כל הכתוב פה; יש פה כך וכך מצוות עשה, וכמות מסוימת של מצוות לא־תעשה. זה כל מה שצריך בשביל להיות קדוש ? הייתי חושב שבשביל קדושה צריך כך וכך גדרים וכך וכך עניינים מיוחדים, אבל שמישהו לא יעשה כמה דברים מגונים ? זה מה שיוצר אדם קדוש ?"

(שם עמ' 256)

שבת שלום
    ג'ף


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה