רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 22 ביולי 2021

אלו דברים לשבת נחמו פרשת ואתחנן תשפ"א

 " בסך הכך, להיות יהודי זה קשה מפני שזה דורש ממני להתאים את עצמי לניגודים." כך כותב הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל בספרו "חיי עולם" בדבריו על פרשת השבוע, פרשת ואתחנן. " אדם יכול להרגיש שפורים מוצא חן בעיניו או להפך , מגעיל אותו - ודווקא בתשעה באב הוא מרגיש טוב." ממשיך שם הרב עידן ואומר. "אבל התורה שמצווה עליי לשתות ולשמוח בפורים היא אותה תורה שאומרת לי שישה חודשים אחרי כן לבכות ולצום, ואנו מדרשים להחזיק בשני הצדדים, כל אחד בזמנו. הקב"ה רוצה מאתנו 'בכל לבבך' - את המכלול של מה שיש בלב, על כל גווניו: את השמחה ואת העצב, את ההתרוממות ואת הנפילה, את הירידה ואת העליה - אני נותן את הכל  ואני מקבל את הכל....

קשה להיות יהודי , כי היהדות דורשת ממני להיות קיצוני ולהיות מתון, להיות שקט ולהיות פרוע, לרקוד ולקפוץ על רגל אחת ולעמוד על ארבע. זה המכלול של החיים. ואדם צריך להחזיק מעמד בתוכו, אף על פי שבכל פעם היצר הרע דופק על פתחו ואומר לו: אולי תבוא ונעמיד את הכל על דבר אחד ?"

אתמול בערב על פי סדר הדברים של 929 הסתיים העיון בספר איוב ומהיום "עוברים" לעסוק ב"שיר השירים".

היום בבוקר, איכשהו, הגעתי לשיר של דילן מאלבומו האחרון שנקרא בתרגום שלי "הגרסה שלי של את". מיד אחרי כן קפצה לי  לפיד של הפייסבוק הצילום של שתי נשים שיושבות על ספסל בפארק שמוקף חורבות העיר קולון בגרמניה באחד הימים האחרונים של מלחמת העולם השניה. 

ואז הגעתי לדברי הרב עדין על ניגונים וניגודים.

שבת שלום

   ג'ף





וראו ב https://www.youtube.com/watch?v=O9QYIA84KA4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה