רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 7 בדצמבר 2023

אלו דברים לשבת חנוכה פרשת וישב תשפ"ד

דילן שר באחד השירים שלו ( בתרגום שלי ) 

"ואם החלומות-מחשבות שלי יכלו להיראות

סביר להניח שהיו שמים את הראש שלי בגיליוטינה"

And if my thought-dreams could be seen
They’d probably put my head in a guillotine

הרבי מקוצק אמר:

"לא כל מה שאדם חושב- עליו לאמרו,
לא כל מה שאומר - נכון לכותבו,
ולא כל מה שכותב - ראוי להדפיסו."

הרב שג"ר: "חיוך הילד הנו התגלות של מציאות אלוקית."

הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, לקראת סיום דבריו על פרשת השבוע בספרו "חיי עולם" :

"נכון שבצדדים מסוימים, בלי ספק, אדם שחי בעולמה של יהדות פותר לעצמו את בעיות הנפש וצרותיה, אלא שזה לא עשוי כדי להושיב אותו בשלווה. אם הוא חושב שהוא נפטר  מעשו הגדול, מלבן הגדול, והוא נכנס עכשיו לארץ טובה ורחבה בה הוא ישב בשקט וינוח בשלום, הוא פשוט טועה; הכניסה של אדם עמוק יותר ויותר לעולם היהודי, אין פירושה שהוא פותר את כל בעיותיו ומגיע לשלוות הנפש, שהוא ממית את עצמו יותר ויותר עד שהוא נעשה מיותר לגמרי - אלא רק שהוא אמור להחליף את השאלות. כשאני מציע יהדות למישהו, אני לא מוכר לו שלוות נפש; אני בא ואומר לו: 'בוא תתקרב לעולם היהדות, תתקרב אל הקב"ה. מה אני נותן לך ? לא מנוחה, מה שאפשר להבטיח לך זה רק שאלות. ואם אתה אדם הגון, אז בכל יום ימותו אצלך שלוש שאלות קטנות ויוולדו שלוש שאלות גדולות !'"

באיחולים - בתפילה לשחרור במהרה של כל החטופות/ים ולשיבה של כל החיילות /ים מהחזיתות בריאים ושלמים לביתם

חנוכה שמח ושבת שלום
           ג'ף

Bob Dylan It’s Alright, Ma (I’m Only Bleeding)

Copyright © 1965 by Warner Bros. Inc.; renewed 1993 by Special Rider Music

רבי מנחם מנדל מקוצק, "כוכב השחר"  בעריכת שמחה רז, הוצאת יריד הספרים , עמ' 72. 

*הרב שג"ר "לוחות ושברי לוחות  - הגות יהודית נוכח הפוסטמודרניזם" ,הוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד ומכון כתבי הרב שג"ר  בעמ' 426

הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, חיי עולם, הוצאת ספרי מגיד, הוצאת קורן ירושלים בשיתוף המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים, עמ' 86 -87


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה