רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 10 בספטמבר 2009

ועתה כתבו לכם את השירה הזאת

עד שיעלה "אלו דברים" להשבוע -ענין המתעכב עקב קושי טכני כזה או אחר - נאמר את הדברים הבאים:

בהקשר של פרשת וילך אני מבקש להפנות למאמרו של ברוך ברמן ז"ל , שהתפרסם במגדים יח יט וכותרתו : "כתבו לכם את השירה הזאת."

ברמן עוסק, במאמר, ביחסים המופלאים שבין תורה לשירה...

בקשתי לצרף לכאן לינק למאמר , אך אצלי בכל אופן הלינק שבור. הפניה למאמר באתר של מכון הרצג מובילה לטקסט שיש בו שיבושים. על כל מקרה, הנה הלינק ואולי הבעיה בקישור היא רק אצלי:

http://www.herzog.ac.il/main/megadim/18berman.html

ובאשר לשירה, כמו באשר לתורה ולהבדיל, יש אין סוף דברים שנאמרים ועוד יאמרו.

שיימוס היני במאמר שמופיע בקובץ Finders Keepers על שירת ייטס ולרקין, מביא מדברי צ'סלוב מילוש על מקומו של השירה ביחס למדעי הטבע בעיקר. אני מביא את הדברים כי הם ממחישים משהו מן "החלל הפנוי" שייתכן מאד שהוא ממקורות השירה וגם מכיוון שדברים אלו ישמשו מעין טעימה לדברים אחרים שיבואו ברשומות עתידיות של הבלוג , פרי עטו או מפיו של שיימוס היני.

As Czeslaw Milosz has observed, no intelligent contemporary is spared the presssure exerted in our world by the void, the absurd, the anti-meaning, all of which are part of the intellectual atmosphere we subsist in; and yet Milosz notices this negative pressure only to protest against a whole strain of modern literature which has conceded victory to it. Poetry, Milosz pleads, must not make this concession but maintain instead its centuries-old hostility to reason, science and a science-inspired philosophy.
p 350 Finders Keepers
כפי שהעיר כבר צ'סלוב מילוש, אין אדם משכיל בן תקופתנו שנחסך ממנו הלחץ המופעל בעולמנו על ידי החלל הפנוי, האבסורד, הנוגד- משמעות; כל אלה הם חלק מהאוירה האינטלקטואלית שבה אנו נתונים. ויחד עם זאת מילוש מפנה את תשומת הלב ללחץ השלילי הזה אך על מנת למחות כנגד זרם שלם שבספרות המודרנית אשר הרים דגל לבן מולו. אל לשירה, מפציר מילוש, להכנע ללחץ הזה; עליה להמשיך ולהחזיק בעוינותה, כבמאות בשנים, כלפי השכל, המדע וכלפי פילוסופיה שהשראתה במדע.
כאמור, אלה דברי שיימוס היני על עמדת מילוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה