רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

אלו דברים לשבוע של חנוכה תשע"ג


אלו דברים להשבוע התחיל את דרכו בערב נר שני של חנוכה. אני בבית מתאושש מגב תחתון תפוס...אני מוצא את עצמי מול המחשב, בהרצאה של הרב דר' דניאל אפשטיין.  הרב אפשטיין הוא המורה של שתיים מן המורות שלי, אביבה זורנברג ואורה ויסקינד אלפר (על אף שמעולם לא שמעתי שיעור פרונטלי של אף אחת מהן).
משהו בניגון הדיבור של הרב אפשטיין, ששמעתי אותו לראשונה השבוע (ביו-טוב) תפס אותו מיד. אלא מאי ? ההרצאות ששמעתי - במסגרת "פותחים שבוע" של מכון ואן ליר, היו על פרשת מצורע ועל פרשת במדבר.
ועל אף שהקשר בין אלו דברים לבין פרשת השבוע של השבת הקרובה הוא לעיתים קלוש ולעיתים לא קיים כלל - היה נראה לי שלהביא דברים על פרשות אחרות לחלוטין, מספרי חומש אחרים "לא בעיתן" הוא קצת מוגזם אפילו לטור הזה. ממילא פתוחה הדרך למעוניינים להגיע בכוחות עצמם להרצאות, מתי שיחפצו.*
וכך אני ממשיך בחיפושים אחר דבר מה לא ממש ברור בצד השמאלי של הצג ביו-טוב  של ההרצאות שהגעתי עליהן עד שאני נוחת על הקליפ שלפנינו  בנושא שאינו דורש כל הקדמה (תרגום הביטוי באנגלית needs no introduction לעברית).
אקדים לקליפ, בכל זאת , משהו ששמעתי מפי הרב אפשטיין באחת מהרצאותיו הנ"ל. הרב אפשטיין מצטט את פרנץ רוזנצוייג שדימה את פרשת השבוע לאגרת אישית שבועית מאת הקב"ה אל האדם. אינני יודע אם רוזנצוויג הכיר את רבי נחמן מברסלב (או עד כמה הכיר הוא אותו)  , אך הדימוי הזה מופיע גם אצל רבי נחמן.
בין כתיבת כל כמה שורות לאלו דברים שבפניכם, אני צופה בשיחה שבקליפ להלן. חזרתי למקלדת כעת בדיוק בנקודה ששמו ובמידה מסוימת תורתו של הרב אפשטיין מוזכרת בשיחה.
עוד מילה של הקדמה - הקליפ שלהלן דורש לעניות דעתי, שעה פנויה, לפחות. אולי בימי חנוכה אלו תמצא שעה כזו.





                                    חנוכה שמח
                                          ג'ף

* לקראת סוף הכתיבה - שונתה הכותרת מאלו דברים לשבת פרשת מקץ לאלו דברים לשבוע של חנוכה, וכך בלי משים, נפתרה הבעיה שהועלתה כאן לגבי הבאת  דברים מפרשת מצורע ובמדבר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה