רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 11 בפברואר 2016

אלו דברים לשבת פרשת תרומה תשע"ו



"וידבר ה' אל משה לאמר:
דבר אל בני ישראל
ויקחו לי תרומה
מאת כל איש אשר ידבנו לבו
תקחו את תרומתי

וזאת התרומה
אשר תקחו מאתם
זהב
וכסף
ונחשת
ותכלת
וארגמן
ותולעת שני
ושש
ועזים
ועורות אילים מאודמים
ועורות תחשים
ועצי שטים
שמן למאור
בשמים לשמן המשחה ולקטורת הסמים
אבני שוהם
ואבני מלואים לאפוד ולחושן

ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם

ככל אשר אני מראה אותך את
תבנית  המשכן ואת  תבנית  כל  כליו
וכן תעשו"


לאחרונה אני מבלה לא מעט בפייסבוק. אני מרגיש שבמקום הזה יש מן הברכה ומן הקללה גם יחד. בנקודה זו דומה הפייסבוק למציאות. החיים והמוות ( במובן מטהפורי) סובבים אותנו תמיד וכל רגע ורגע (אליבא דמו"ר השל) עומדים אנו בפני הבחירה לבחור באחד מהם, בחיים או במוות.

ביקשתי להעיר כאן איזו הערה לגבי המצב המשברי של העולם. בעיות קשות ניצבות בפני העולם החופשי ומיליארדר ליצן נחשב בעיני רבים בארה"ב כמועמד מתאים לכהן בתפקיד נשיא המדינה שם.  אז נזכרתי באמירה של מו"ר י ליבוביץ על יהדות בעתות משבר.


"אין עתות משבר ביהדות. יש עתות משבר לעם היהודי, כשם שיש עתות משבר לכל העמים ולכל החברות, ויש עתות משבר בחייו של האדם כאדם, משברים הקשורים במציאותו הביולוגית ובמציאותו החברתית. אבל ביהדות, כמערך של האמונה ושל קיום תורה ומצוות, אין משבר, משום שעצם החוויה הדתית היא המשבר של האדם."

ראו: http://www.leibowitz.co.il/leibarticles.asp?id=61

בכל אופן, ואגב הפייס, אביא כאן דברים של דוד  גרוסמן שראיתי בפוסט של רחל אליאור, ולאחרונה אני נוהג לשתף אותם מידי יום; דברים שלא חייבים להסכים איתם אבל נכון לעניות דעתי שלכל הפחות הם יציקו לנו...
דויד גרוסמן:"זה דבר מדהים בעיני, שאת דרך המלחמה והאלימות אנחנו מנסים כבר מאה שנה – ולא מתייאשים. ניסינו פעם ורבע את דרך השלום, היא נכשלה והפכה בשבילנו לסיבה שלעולם לא יהיה שלום בינינו לבינם. אנחנו צריכים שלום, לא כי זה טוב לערבים, אלא כי זה טוב נורא לנו. כי זה הדבר היחיד שייתן לחיים שלנו כאן משמעות וביטחון קיומי ששום נשק לבדו לא יכול לתת".
"מאוד קל להרים ידיים. מאוד קל להיות ימני בארץ. אתה נספג לתוך תחושת הצדק שלך, והעוול והרשע של הצד השני. יש לנו גם ראש ממשלה שהוא ממש אשף בבלבול ובחישה ביחד של הסכנות הממשיות עם ההדים של הטראומות ההיסטוריות עד כדי כך שהכול נראה אותו דבר. אנחנו עדיין עכשיו נמצאים בתוך השואה. זה לא נכון. נורא קל לתת לפחד להנהיג אותנו, ולקבוע את מדיניותנו והשקפת חיינו.
גרוסמן צופה עתיד עגום אם ימשך הקיפאון המדיני. "אנחנו רואים בכוח את חזות הכול. צבא לא יכול להיות האמצעי היחיד שבו אני מדבר ומקיים מגע עם השכנים שלי."
שבת שלום
    ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה