רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 24 במאי 2018

אלו דברים לשבת פרשת נשא תשע"ח

קטע שיר,  של יהודה עמיחי.
השיר נקרא אִמִּי וַאֲנִי, והוא נמצא בקובץ שנקרא : "מאחורי כל זה מסתתר אושר גדול":

"כבר שנים רבות את סובלת
  את החמסין הזה כל שנה פעמיים.
  תשעה חודשים נשאת אותי בתוך גופך,
  שנה אחת נשאת אותי, בחוץ, על זרועך.
  כמה פניי דומות עכשיו לזרועך של אז
  כמה נפשי דומה לעור המעונה
  ברגלייך הכרוכות בתחבושת,
  כמה החמסין הישווה את שנינו
  ואת שנינו לפני הארץ הזאת.

  וביום כיפור ב1948 נתת לי עוגה,
  כשבאתי לשעה קצרה ושותקת, לשבת איתך
  בחדרים האלה בדרכי חזרה אל הנגב, עוגה של אחר הצום, עוגה
  בשביל האבק המכסה, עוגה בשביל
  הקרב על באר שבע, עוגה
  בשביל הפירורים שיעזרו
 לי למצוא את דרכי בחזרה מן המוות.

 ליד גן חדש בשטח ההפקר לשעבר
 ראיתי אדמה חדשה וחומה שהביאו מרחוק,
 וראיתי פחיות ריקות שפעם החזיקו
 שתילי עצים; והן חלודות וקרועות."*

שבת שלום
   ג'ף

*והשיר ממשיך, ראו שם בקובץ. יהודה עמיחי, מאחורי כל זה מסתתר אושר גדול, הוצאת שוקן, עמ' 48-47

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה