רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 11 באוקטובר 2018

אלו דברים לשבת פרשת נח תשע"ט


בהמשך לאלו דברים מהשבוע שעבר - נעקוב גם השבוע אחר שירתו של יהודה עמיחי על מנת לראות כיצד היא מתכתבת עם פרשת השבוע

”המלך הצרפתי המפורסם אמר, אַחֲרַי המבול
  ונוח הצדיק אמר, לְפָנַי המבול
  וכשיָצא מן התיבה אמר המבול מאחורַי
  ואני אומר , אני בתוך המבול
  אני התיבה ואני חיות טמאות וחיות טהורות
  ואני שניים   שניים זָכר ונקבה
  ואני החיות הזוכרות והחיות השוכחות
  ואני שְתיל הגפן לָעולם הטוב בלי לשתות יין בעצמי
  ובסוף אהיה אררט גבוה, בודד ויבש.
  ונושא על כתפיי תיבה משונה וריקה
  ובה שאריות אהבה וזֵכֶר תפילות וקצת מן התקווה"

יהודה עמיחי,  פתוח סגור פתוח, הוצאת שוקן, תשנ"ח, עמ' 29  מקטע מס' 4  בקובץ "תנ"ך תנ"ך, אתך אתך ומדרשים אחרים" שם

שבת שלום
     ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה