רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 5 באוקטובר 2021

אלו דברים לשבת פרשת נח תשפ"ב

הרצח של ליטל יעל מלניק ז"ל.

הכתובת היתה על הקיר.

ואולי צריך לומר שהעדר הכתובת היה על הקיר. ראו https://www.ynet.co.il/news/article/hygcodtvk#autoplay.

להלן קטעים נבחרים מהכתבה הנ"ל של הדר גיל-עד.

"על רקע פרשת הרצח של ליטל יעל מלניק בת ה-17, ששהתה בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל, ושלל הכשלים המערכתיים שעולים עד כה מחקירת המקרה, התכנסה הבוקר (יום שלישי) ועדת העבודה והרווחה בכנסת לדיון מיוחד בנושא. ynet העביר את הדיון בשידור ישיר.
הדיון התקיים לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן, בשיתוף גורמים רלוונטיים בנושא טיפול גורמי הרווחה בנוער בסיכון במסגרות חוץ ביתיות ובקהילה, כדי לשמוע מהגורמים השונים על הצעדים שננקטים בכדי למנוע את האסון הבא. נציבת תלונות ילדים במשרד הרווחה, סימונה שטיימניץ, אמרה בדיון: 'יעל מעולם לא פנתה אלינו. בשנה שעברה פנו אלינו כ-600 ילדים בנושא של יחס של מדריכים. יש הרבה נושאים שחוזרים על עצמם - נושאי זכויות כמו דמי כיס, היו תלונות על אוכל, על מחסור באוכל, טיב האוכל. חסרה במדינה כתובת לפניות של כלל הילדים עם סמכות לכלל המשרדים. אני רוצה לבחון מה עושים לאחר שהנציבות סיימה את הבירור ומצאה שהפנייה מוצדקת. עד כמה הדברים משתנים?'
יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני: "מקומות האשפוז פועלים בתת-תקינה ולפעמים תת-תנאים, גם פיזיים. אנחנו מתריעים שנים על ייבוש מערכת בריאות הנפש". לשאלה מה הסיבה שמלניק לא הייתה במערכת עד גיל 17 ענתה: "עומסים, מעט מדי פתרונות, גם בתוך הקהילה וגם במסגרות חוץ ביתית שצריכה להיות מותאמות לכל מיני סוגי ילדים".
מנהלת תחום ייצוג קטינים בסיוע המשפטי במשרד המשפטים, עו"ד לידיה רבינוביץ', סיפרה: 'היא הסכימה לאשפוז ולא הייתה לנו סמכות לייצג אותה. דברים היו יכולים להתגלגל אחרת. לאחרונה נפתח בעניינה תיק משפטי נוסף ולא הספקנו לפגוש אותה כי היא הייתה כבר בעצם בבריחה. אני אומר משפט קצת דרמטי: הפיקוח שיש במעונות במשרד הרווחה הוא גן עדן לעומת מה שיש במחלקות לבריאות הנפש. אנחנו זועקים על ליקויים בשמירה על ביטחונם של ילדים כבר הרבה מאוד זמן. באופן כללי אין פיקוח על מה שקורה, אין נהלים. נסו לראות אם יש חוזר מנכ"ל אחד שמתייחס למחלקות נוער וילדים במשרד הבריאות. גם כשילד זוכה לייצוג - רק מעל גיל 15 - לא מאפשרים לו להיפגש עם עורך הדין. המחלקה מונעת. יש קשיי יצירת קשר עם קטינים שמאושפזים במעלה הכרמל. ילדים לא מובאים לדיונים, אנחנו לא מקבלים פגישה'.
'הרצח המזעזע הוא מקרה נורא שאסור לעבור עליו בשתיקה ועלינו לעשות הכל בכדי למנוע את המקרה הבא', אמרה ח"כ רייטן בפתח הוועדה. הדיון עוסק בין היתר בנתונים מטרידים של קרן ברל כצנלסון בנושא כוח האדם במסגרות חוץ ביתיות, ובהם - 85% מהעובדים בפנימיות לא עברו הכשרה, 55% מהעובדים מרוויחים 30 שקל לשעה ומטה, רוב העובדים לא עוברים שלוש שנים של עבודה. בנוסף, מנתון של דוח מבקר המדינה בשנת 2019 עולה כי ישנם 195 נערים ונערות בסיכון שמחכים להיכנס למסגרת חוץ ביתית ואין להם מקום." ( ההדגשות למעט בפסקה הראשונה אינם במקור והם של הח"מ )
למחרת ראיתי עוד כתבות בנושא. ביום שלמחרת המחרת כבר לא ראיתי...

קיבלתי רשות מפרשת נח להביא כאן את פרשת עגלה ערופה מפ' שופטים בספר דברים: 

כִּי-יִמָּצֵא חָלָל, בָּאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לְרִשְׁתָּהּ, נֹפֵל, בַּשָּׂדֶה:  לֹא נוֹדַע, מִי הִכָּהוּ.  ב וְיָצְאוּ זְקֵנֶיךָ, וְשֹׁפְטֶיךָ; וּמָדְדוּ, אֶל-הֶעָרִים, אֲשֶׁר, סְבִיבֹת הֶחָלָל.  ג וְהָיָה הָעִיר, הַקְּרֹבָה אֶל-הֶחָלָל--וְלָקְחוּ זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא עֶגְלַת בָּקָר, אֲשֶׁר לֹא-עֻבַּד בָּהּ, אֲשֶׁר לֹא-מָשְׁכָה, בְּעֹל.  ד וְהוֹרִדוּ זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא אֶת-הָעֶגְלָה, אֶל-נַחַל אֵיתָן, אֲשֶׁר לֹא-יֵעָבֵד בּוֹ, וְלֹא יִזָּרֵעַ; וְעָרְפוּ-שָׁם אֶת-הָעֶגְלָה, בַּנָּחַל.  ה וְנִגְּשׁוּ הַכֹּהֲנִים, בְּנֵי לֵוִי--כִּי בָם בָּחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לְשָׁרְתוֹ, וּלְבָרֵךְ בְּשֵׁם ה'; וְעַל-פִּיהֶם יִהְיֶה, כָּל-רִיב וְכָל-נָגַע.  ו וְכֹל, זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא, הַקְּרֹבִים, אֶל-הֶחָלָל--יִרְחֲצוּ, אֶת-יְדֵיהֶם, עַל-הָעֶגְלָה, הָעֲרוּפָה בַנָּחַל.  ז וְעָנוּ, וְאָמְרוּ:  יָדֵינוּ, לֹא שפכה (שָׁפְכוּ) אֶת-הַדָּם הַזֶּה, וְעֵינֵינוּ, לֹא רָאוּ.

שבת שלום

    ג'ף



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה