רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 2 ביוני 2022

אלו דברים לחג שבועות תשפ"ב טיוטה

 


חג השבועות, כך למדתי לפני כמה שנים, הוא חג מתן התורה- החג שמציין את קבלת התורה של העם היהודי. חברה יהודיה הסבירה לי שקבלת התורה לא הייתה רק אירוע של נס, של התגלות אלוהית, אלא התורה סימלה את התגבשות העם. התורה היוותה מסגרת ומורת דרך לעם היהודי במסעו במדבר.
התורה, מאז שניתנה לעם ישראל באמצעות משה כשליח אלוהים, היא ספר החוקים של העם היהודי.
כאשר בחרתי להעמיק בלימוד התורה, בין היתר בכדי להכיר את שכניי, להבין את מורשתם ואמונתם הדתית, סיפרה לי חברה נוספת, שהמשפט החשוב בתורה, לדעת רבים, הוא "ואהבת לרעך כמוך". המשפט הזה תמיד ריגש אותי, משהו במילים, באחדות, בהנחייה לשיוויון, במסר של אהבה לאחר. המשפט תמיד הידהד לי משפט יפה מהאמונה המוסלמית בעל משמעות דומה. בחדית', הספר השני בחשיבותו באיסלאם, מופיע המשפט "לא תהפוך למאמין עד שאהבת לרעך כמוך". (ראו תמונה) ובדומה לקבלת התורה בסיני, גם הקוראן המבורך הורד מהשמיים, בליל אל קדר- ליל ההתגלות, שציינו במהלכו של חודש הרמאדן. שוב ושוב אני מוצאת עצמי רואה כמה הדמיון בין האסלאם ליהדות גדול משאנו חושבים.
ברגעים רבים בחיי אני מרגישה שאנחנו לא מספיק חיים לפי הספר שניתן לנו. ששכחנו את הכללים החשובים ושהתרחקנו מהערכים שניתנו לנו. השאיפה לצדק, לחמלה לאחר, לאחריות הקולקטיבית שלנו כלפי השכן. הדתות הנחו אותנו לשמור על מסגרת חברתית בה הערכים הללו הם המוכר, המציאות, ולא רק כהבלחה מדי פעם.
אני בוחרת היום לאחל חג שבועות שמח לחבריי וחברותיי היהודים, לאחל שנזכה כולנו לחיות לפי הספר, חיים של כבוד הדדי, סובלנות ואהבת האחר.
📷 בתמונה הראשונה החדית' המקביל ל "ואהבת לרעך כמוך" והשניה שלט שקיבלתי במתנה מחברתי המקסימה סמדר מלהבים אותו החזקתי כמה פעמים בצמתים ובהפגנות השונות בשנים האחרונות....
Ghadir Hani

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה