רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 23 ביוני 2022

אלו דברים לשבת פרשת קורח תשפ"ב

הערת עורך : מאיר בוזגלו פירסם את הפוסט שלהלן שאני חושב ראוי לעיון כלל הציבור אליו מופנה "אלו דברים". חלף להביא את דבריו בנפרד תחת הכותרת "למי שאין לו פייסבוק" העדפתי, מטעמי "חסכון במיילים", להקדים את דבריו  לדבריי:

"במדינה דמוקרטית ויהודית בערכיה היה אמור מצבם של המורות והמורים להיות הטוב ביותר. יותר טוב מטייסים, שופטים, רופאים, אנשי היי-טק. הרבה יותר טוב ממקומות אחרים בעולם. יוקר מחיה, ומערכת חינוך כושלת הם בין היתר גם צו גירוש מן הארץ. אי אפשר להאשים את מי שעוזב מסיבות אלו כנמושה. נדרשת מהפכה. לא פחות. נראה מי יניח את זה על סדר היום בבחירות הקרובות."

ולאלו דברים - כפי שנרשמו קודם לפוסט הנ"ל :

"מהו הסיכום השבועי שלך ?" שואל נוסע א את נוסע ב על קו 58 בבוקרו של יום חמישי לשבת פרשת קורח.
"טניס" משיב נוסע ב'
"טניס ?!" שואל א
"אילו טניס היה הספורט הלאומי ולא בחירות מצבנו היה נראה אחרת" מסביר ב.
נוסע ב טועה.
עיקרן של הבחירות הפעם אינו פועל יוצא של גחמה של מאן דהם. הבחירות הפעם הם סימפטום למחלה קשה של "הגוף הפוליטי" הישראלי.
ועל השסע בעם יש לומר שני דברים: הראשון הוא שהמצב החברתי של היושבים בציון הוא הרבה הרבה יותר טוב ממה שמשתקף בתקשורת ובאמצעי המדיה למיניהם. השני הוא שהשסע המשתקף בתקשורת וכו' איננו ענין שטחי ולא ענין שעיקרו סביב עניינים אישיים. עניינים אישיים הם התורף של הפוליטיקה באשר היא. אך לצד עניני תאווה ואגו יש נושאים עמוקים כגון אי שוויון בחלוקת המשאבים. יש מה שבתי המשפט אוהבים לכנות "ערכי היסוד של השיטה". ללא קשר למי שאומר את זה ולכיצד בדיוק מכנים אותם - יש "דברים כאלו". אל תאמינו לי. תחשבו לבד. אני מציע לכל אחד ואחת להתבונן כמה רגעים על חייו, לקחת צעד אחד אחורה, למזוג כוס משקה חם או קר, להביט סביב בלא להוציא הגה, לשאול את עצמו : מה אני עושה כאן ? מה אני רוצה באמת ?
חז"ל תיארו את המחלוקת בין קורח ועדתו לבין משה כאב טיפוס למחלוקת שלא לשם שמים. מה בין מחלוקת לשם שמים למחלוקת שאינה לשם שמים ? מי קובע ? על פי אלו קריטריונים ? מה לנו ולשמים ? במיוחד אחרי שכבשנו את החלל ...?
שבת שלום
ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה