רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 3 באוקטובר 2023

אלו דברים לחוה"מ סוכות תשפ"ד

 "מן הון להון" הגעתי לתמלול שיחה של הרב שמואל ריינר ונילי בן ארי עם אהרן אפלפלד משנת 2018.

לקראת סוף השיחה שואלים את אפלפלד: מהו 'הסיפור הגדול' שאותו אתה רוצה לספר לנו?

ואפלפלד משיב:

"לפי השאלה הזו, אני יודע הרבה מאוד ובאחד הימים אוציא את כל הידע שלי בספר אחד –

 אבל לא כך. אני שמח על כל רבע פרק שיוצא, על כל חצי פרק. אני שמח, 

וזו לא סתם אמירה.

אין לנו באמת יכולת להבין מה אנחנו עושים בעולם הזה. מה שלימדו אותך, 

ומה שלמדת – שונים זה מזה. מה שמאפיין את האדם היא החלופיות שלו.

 הוא בן חלוף. היום הוא נמצא, מחר איננו.

אני לא עוסק בגדולות. ראינו איזושהי פינה בחיים, ראינו משהו שעניין אותנו,

 ריגש אותנו – זה משהו משמעותי. א-לוהים שוכן בפרטים הקטנים,

 לא בתפיסת עולם.

אני מפויס היום יותר. למרות שאף פעם לא הייתי מרוגז..."*.

מועדים לשמחה 

     ג'ף

*

https://www.maalegilboa.org/article/%D7%9C%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%A7-%D7%A2%D7%9D-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%94



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה