רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 8 בנובמבר 2023

אלו דברים לשבת פרשת חיי שרה תשפ"ד ט

לראשונה מאז הטבח בשמיני עצרת, כשעיינתי בדברים של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ על פרשת השבוע, רווח ליבי כשראיתי שבניגוד  לפרשות הקודמות, הפעם, מצליח אני למצוא איזה שהוא קשר בין דברי הרב למאורעות הימים. 

תחת הכותרת "חיים של סערה וחיים שקטים", אומר הרב עדין בפתח דבריו על הפרשה בספרו "חיי עולם":

"המעבר מפרשת וירא לפרשת חיי שרה הוא חד מאוד; יש הבדל כמעט תהומי בין שתי הפרשות. פרשת וירא מלאה במאורעות מסעירים, שבוודאי היו החדשות של העולם דאז: מלחמת אברהם בארבעת המלכים הייתה עניין בינלאומי, הפיכת סדום גם כן הייתה מאורע מסעיר ומשמעותי מאוד, ובעולם הפנימי - מעשה העקידה, שהוא בוודאי מאורע גדול וחשוב. בפרשה שזורים מלאכים ועניינים עליונים, וכל כולה מתרחשת במישור של מתח אדיר, בין עליות לירידות גדולות. הסיפור של סדום ועמורה, למשל, מורכב מאוד ומעלה שאלות מהותיות; למן השאלה עד כמה הקב"ה מתערב בעולם, ועד לכך שישנו מקום שדינו להיעקר כולו מן השורש למרות ההבטחה שלאחר המבול."*

בימים כתיקונם הייתי ממשיך ומביא עוד מדברי הרב כמתחייב מהחובה "להציג מהלך" באופן שלם. 

מכיוון שאלו אינם ימים כתיקונם  ומכיוון שכתבתי לא פעם ש"חיי עולם" הוא "ספר חובה בכל בית" ומכיוון שאני סבור שהקטע דלעיל הוא מרתק בפני עצמו וכן מטעם נוסף שאינו בשליטתי - אני נאלץ להפסיק כאן ולהפנות אתכם להמשך הדברים בספר.

שבת שלום

    ג'ף

*הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, חיי עולם, הוצאת ספרי מגיד, הוצאת קורן ירושלים בשיתוך המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים, עמ' 43


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה