רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שני, 11 באפריל 2011

אלו דברים לשבת הגדול תשע"א - פרשת אחרי מות

אחרי שראיתי את הסרט של שלומי אלדר "חיים יקרים" הלכתי לספר של השל, "מיהו אדם ?" ופתחתי אותו בפרק שנקרא "preciousness"
הסרט של אלדר נקרא "precious life" "חיים יקרים" והוא מתעד מאבק לחיים, של זוג מעזה, שהפעוט שלהם סובל מכשל חיסוני, מאבק לחיים של דר' רז סומך מתל השומר, שגייס את שלומי אלדר לסייע בנסיון למצוא תרומה שתאפשר את הניתוח בתינוק; המאבק לחיים של התורם האלמוני שתרם את הכסף לניתוח, ששכל את בנו באחת המלחמות; המאבק לחיים של אנשי עזה; והמאבק לחיים של אנשי ירושלים היהודיים; המאבק לחיים של בני המין האנושי כולו.
"במהותם של החיים ניצבת שאלה. שאלה ניצבת במהותם של החיים. והשאלה היא כיצד לחיות את חיי ? החיים הם שאלה, משימה , בעיה , אתגר."
אלו תובנות של השל, שם בספר.
התובנות ההומניות של השל, מעוגנות, כל כולן, במסורת היהודית, ( קודם להגיגים שהבאתי ציטט  השל מהגמרא בסנהדרין 37 א: על כל אדם לומר: עבורי נברא העולם ). התובנות ההומניות של השל מעוגנות כל כולן באמונה דתית עמוקה, האדם איננו לבד ביקום. האדם הוא נשוא ענינו  של הקב"ה, שותף לקב"ה בבנינו של  העולם, או מורד בקב"ה בחורבנו של העולם.
אין אחד שהוא פטור מהאחריות לקיומו של העולם. הילד בעזה. הילד ברמת השרון. הילד בתאילנד. הילד במיאמי. הילד שנולד אתמול בירושלים לביתי רחלי. קיומו של העולם יהיה מוטל על כתפי כל הילדים בעולם, לכשיגדלו; כמו שהיום זה מוטל על כתפינו שלנו. כל אחד יישאל, כל אחד נשאל : אַיֶּכָּה ?

                                                                                                                           שבת שלום
                                                                                                                                ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה