רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום ראשון, 15 במרץ 2020

"אסונות ונדודים לא מפסיקים את הלימוד."

"אסונות ונדודים לא מפסיקים את הלימוד. מלבד פרשת השבוע ודף ממסכת ברכות, אני לומד את ספר יונה. הישיש אברהם כבוש כולו בעונה זו בספר יונה. כל אימת שאנו קוראים פרק, עיניו אורות משמחה. אבל הבחינה בסוף השבוע מפחידה אותי. למה הוא בוחן אותי ? למה רק אני חייב לדעת בעל־פה. כלום אינו רואה שאני כורע תחת חרדותי ? כבר למדתי, אסור להקשות. טענות ושאלות מרגיזות את הישישים. נדמה להם שהשואל מבקש לסתור או להבאיש את הכתובים. אפילו הישיש אברהם, שהוא אדם נוח לבריות, אינו נוח אלי. הוא מייסר אותי על כל צעד ושעל. פינגרהוט לא תבע ממני אלא את קפה הבוקר שלו במועד. לאחר ששתה היה מדליק סיגריה ואומר,הגונב מהגנב פטור. וזו היתה, לאמיתו של דבר, משנתו על רגל אחת."



אהרן אפלפלד, "לַיִש", הזכויות שמורות למחבר וכתר הוצאה לאור בע"מ, עמ' 22

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה